Veelgestelde vragen
"Hoe laat ben ik welkom op de camping?" "Wat is de borg die ik moet voldoen?" "Kan ik m'n Nespresso apparaat meenemen?"
De antwoorden op deze en andere veelgestelde vragen vind je hier.
Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact op met ViaLora en stel jouw vraag per telefoon, mail, chat of social media. Onze campingexperts zitten voor je klaar om al jouw vragen te beantwoorden!
Wijzigen
"Kan ik toch nog wijzigen naar een andere datum?"
Het kan voorkomen dat je jouw gemaakte boeking wilt wijzigen. Misschien is de vertrekdatum toch niet zo goed gekozen, heb je wellicht een andere camping gezien die nóg leuker is of slaap je liever in een spannende safaritent dan in de geboekte stacaravan. Wijzigen kan maar is wel aan voorwaarden verbonden. Bij ViaLora is het aanbod zo groot en divers omdat er wordt samengewerkt met verschillende aanbieders zoals Rent-a-Tent, Albatross Reisen, Estivo Travel en anderen. Een wijziging bij dezelfde aanbieder zal normaliter geen probleem zijn maar een wijziging naar het aanbod van een andere aanbieder zal veelal als annulering worden beschouwd. Hiervoor kunnen andere kosten worden berekend. Deze kosten zijn op aanvraag bij de betreffende boekingspartner.
In de boekingsvoorwaarden kun je hier alles over terugvinden.
Aankomst en vertrek
"Hoe laat kan ik aankomen op de camping en wanneer moet ik weer vertrekken?"
Op de dag van aankomst is het gebruikelijk dat je tussen 15.00 en 17.00 uur kunt beschikken over jouw geboekte accommodatie. Indien je al vóór 15.00 uur op de camping arriveert, is het vaak wel mogelijk de camping te betreden en alvast een verkoelend drankje te nemen bij de bar. Mocht het tegenzitten op de weg en je verwacht na 17.00 uur aan te komen dan moet je de beheerders en/of de campingreceptie daarover telefonisch informeren. In overleg kan men op je wachten of een afspraak maken over de incheck.
Bij vertrek wordt je verzocht om uiterlijk 10.00 uur de accommodatie te verlaten. Afhankelijk van de organisatie bij wie jouw boeking is ondergebracht kan het zijn dat je zelf de eindschoonmaak moet voldoen. Informatie hierover vind je op het voucher wat je vóór vertrek per mail krijgt toegestuurd.
Borg
"Hoe zit dat met de borg?"
Op veel campings is het gebruikelijk dat je bij aankomst borg betaalt. Borg is een soort garantstelling voor de verhuurder en wordt gebruikt voor de verrekening van mogelijke kleine schades zoals een gebroken bord of gesneuveld koffiekopje. Daarnaast wordt de borg soms ingehouden als blijkt dat de eindschoonmaak (indien van toepassing) niet naar tevredenheid is voldaan.
Borg moet altijd contant worden voldaan en wordt bij vertrek ook weer contant geretourneerd. Niet elke camping heeft de mogelijkheid om geld te pinnen, zorg dus dat je voldoende contant geld bij je hebt bij aankomst op de camping. Welk bedrag je moet betalen en óf je borg betaalt, staat op het voucher wat je vóór vertrek per mail ontvangt. Je vindt het voucher en andere nuttige informatie in de Mijn-omgeving.
ViaLora
"Wie is ViaLora?"
Het reismerk ViaLora biedt autovakanties naar campings en vakantieparken in 10 landen. Bij het zusje van Rent-a-Tent vind je luxe en compleet ingerichte kampeeraccommodaties van touroperators als Rent-a-Tent, Estivo Travel, Albatross Reisen, Ze-camping, Koko Holiday en H&P Touristik.
ViaLora is een 100% zelfstandige reisorganisatie, gevestigd in Markelo en onderdeel van hetzelfde concern waar ook Rent-a-Tent, ADE wandel- en fietsvakanties, VDF Vaarvakanties en Tentsetters onder vallen.
De medewerkers beschikken over ruime ervaring en veel expertise op gebied van vrijetijdsbesteding. Jouw vakantie is dus in goede en vertrouwde handen!
Klik hier als je meer wilt weten over ViaLora.
Corona
"Gaat mijn geboekte vakantie door en kan ik wel naar mijn favoriete camping?"
Antwoorden op deze en andere vragen over Corona vind je op de Corona-pagina van ViaLora. Bij ViaLora staat de veiligheid van onze gasten bovenaan. Naast de richtlijnen van het RIVM is de website Wijs op Reis van het Ministerie van Buitenlandse Zaken een zeer belangrijke graadmeter. Reisadviezen voor binnen- en buitenland worden dagelijks gemonitord. Informatie van de campings en lokale overheden zijn tevens een belangrijke informatiebron. Zo wordt uit verschillende hoeken de benodigde informatie verzameld en op basis daarvan het beleid bepaald met betrekking tot geboekte vakanties. Deze informatie is ook de basis voor besluitvorming over het getoonde aanbod.
Electriciteit
"Welke apparaten kan ik nou wél aansluiten en welke niet?"
In elke tent en stacaravan die je bij ViaLora boekt, zijn meerdere electriciteitsaansluitingen aanwezig. Jouw mobiele telefoon opladen is geen probleem. Maar een van huis meegebrachte Nespresso koffiemachine, föhn of airfryer kan voor electriciteitsproblemen zorgen.
Veel campings beschikken over minimaal 4 ampère. Het aantal ampère vermenigvuldigt met de voltage (in Europa meestal 230) bedraagt de maximale hoeveelheid stroom die je tegelijktertijd kunt gebruiken. In dit geval 4 x 230 is 920 watt.
Een klein model Nespresso apparaat 'vraagt' maximaal 1300 watt en geeft dus problemen bij 4 ampère. De airfryer xxl kun je dus helemaal vergeten!
Annuleren
"Help, ik moet mijn vakantie annuleren!"
Helaas moet je soms een vakantie annuleren. De gezondheid laat het niet toe, de auto stopt er plotseling mee of misschien ga je tóch dat ene nieuwe huis kopen. Hoe dan ook, aan een annulering zijn kosten verbonden. Deze annuleringskosten moeten aan ViaLora worden voldaan. De hoogte van de annuleringskosten zijn beschreven in de boekingsvoorwaarden. In veel gevallen kun je voor de annuleringskosten met succes een beroep doen op jouw annuleringsverzekering. Bij ziekte of overlijden bijvoorbeeld, maar ook andere veelvoorkomende redenen zoals plotselinge onvrijwillige werkloosheid of juist andersom, je hebt weer een baan gevonden!
Let op: een annuleringsverzekering dient binnen 5 dagen na boeking te worden afgesloten. De betaalde premie wordt bij een eventuele annulering niet gerestitueerd. De reisverzekering kan tot een dag voor vertrek worden afgesloten en wordt bij een eventuele annulering wel gerestitueerd.
Huisdieren
"Mag mijn hond in de tent?"
Neem je graag je huisdier mee op vakantie? Bij ViaLora hoeft jouw trouwe viervoeter of kat niet thuis te blijven! Op veel campings is Snoesje of Diesel van harte welkom. Er zijn wel kosten aan verbonden (*). Houd er ook rekening mee dat in het buitenland restricties en voorwaarden van toepassing zijn. Denk hierbij een verplichte inentingen, mogelijke quarantaine en een medisch paspoort. Waar je wel of niet een huisdier mee naar toe kunt nemen lees je hier. Soms is op een camping een huisdier wel toegestaan maar in de getoonde accommodatie niet. Het meenemen van jouw huisdier is in dat geval niet mogelijk.
(*) De kosten die ViaLora in rekening brengt zijn soms afwijkend ten opzichte van hetgeen de camping hanteert. De kosten van ViaLora zijn leidend.
Klachten
"Ik ben niet tevreden, wat moet ik doen?"
Ondanks alle inspanningen om jou een fijne, welverdiende vakantie te bezorgen, kan het voorkomen dat jouw ervaring niet overeenkomt met de verwachting.
Misschien viel de kwaliteit van de inrichting van jouw tent tegen. Of was de geboekte mobilhome niet schoon bij aankomst. Wij verzoeken je dringend om de volgende stappen in acht te nemen:
- De stelregel is dat je altijd moet proberen eerst de klacht ter plaatse op te lossen. Op bijna alle campings en vakantieparken zijn beheerders aanwezig om je met raad en daad bij te staan. Soms kan met een extra matras of schoonmaak de klacht worden verholpen. Dit is stap 1.
- Wanneer in alle redelijkheid en billijkheid een klacht niet ter plaatse worden opgelost dan verwachten wij een schriftelijke melding vanaf jouw vakantieadres, bij voorkeur per mail. Dan hebben we beiden de pijnpunten zwart-op-wit en kan daar geen onduidelijkheid over ontstaan. Getracht zal worden om de klacht nog tijdens jouw vakantie op te lossen. Dit is stap 2.
- In het uiterste geval dat een klacht niet naar tevredenheid kan worden opgelost tijdens de vakantie, dient de klacht binnen 14 dagen na terugkeer schriftelijk te worden ingediend. Dit is stap 3. Let wel, indien de eerder genoemde stappen niet zijn gedaan, zal een klacht niet in behandeling worden genomen.
Ongedierte
"Ik zie een muis! Doe er wat aan!"
Kamperen is buitenleven. Dat brengt sfeer en charme met zich mee maar soms ook ongemakken. Ongedierte zoals muizen, mieren en vliegende insecten kunnen een vervelende impact hebben op jouw verblijf op de camping. Je mag er op vertrouwen dat zowel de beheerders als het campingmanagement alles in het werk zullen stellen wat nodig is om overlast te bestrijden of te beperken. Dat lukt niet altijd. Gif strooien of het gebruik van bestrijdingsmiddelen ligt steeds meer aan banden. Ter bescherming van jezelf is het verstandig vóór vertrek goede anti-insectenmiddelen aan te schaffen. Een klamboe is het overwegen waard. ViaLora is niet aansprakelijk voor hinder en overlast van ongedierte of andersoortige ongemakken.
Opladen electrische auto
"Kan ik mijn electrische auto opladen op de camping?"
Wil jij op vakantie met jouw elektrische auto? Dan snapt Lora dat het belangrijk is dat je jouw auto moet kunnen opladen. Lora heeft een aantal campings met elektrisch oplaadpunt op een rij gezet. Het is wel handig om zelf nog even de meest actuele informatie te bekijken, zodat je niet voor verrassingen komt te staan.
Onderweg zal je jouw elektrische auto ongetwijfeld moeten opladen. Indien je op zoek bent naar een camping om te overnachten en jouw elektrische auto op te laden, dan helpt Lora graag met jou mee om deze te zoeken!
https://www.vialora.nl/campings-met-oplaadpunt-voor-elektrische-auto
Privacy policy
"Wat doen jullie met mijn persoonlijke gegevens?"
ViaLora hecht veel waarde aan jouw vertrouwen in onze organisatie. Daarom informeren wij je graag over de wijze waarop wij omgaan met jouw persoonlijke gegevens. Wanneer je jouw gegevens aan ViaLora verstrekt, vallen deze onder de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp). Deze wet geeft de regels aan voor de verwerking en de bescherming van persoonsgegevens. Onze werkwijze is AVG-proof. Onze volledige visie en beleid lees je hier.
Verzekeringen
"Waarvoor heb ik een verzekering nodig?"
Bij een mooie vakantie hoort een goede verzekering! Bij het boeken van je vakantie is het verstandig ook aandacht te besteden aan een reisverzekering en een annuleringsverzekering.
Een reisverzekering is nodig voor verschillende redenen, zoals het vergoeden van medische kosten in het buitenland, een dekking tegen verlies en diefstal van je waardevolle bezittingen en steun van de Alarmcentrale. Wel zo'n prettig idee!
Mocht je onverhoopt voor vertrek jouw vakantie moeten annuleren of tijdens je vakantie moeten afbreken, dan is het prettig om een annuleringsverzekering te hebben. Annuleringskosten of niet-genoten vakantiedagen worden uitgekeerd en geven een annulering een nét iets minder naar gevoel.
Bij ViaLora verzeker je jouw vakantie en gezin het best met de verzekeringen van Allianz Assistance. Hier lees je alles.
NB: Jouw eigen ziektekostenverzekering kent meestal geen dekking voor jouw medereizigers. Ook is repatriëring voor het hele gezin dan niet verzekerd. Een reisverzekering is een gezinspolis waarbij elke verzekerde ten opzichte van elkaar verzekerd is. Wel zo prettig!
Wifi
"Hebben ze wel wifi op de camping?"
Ook op de camping wil je graag gebruik maken van wifi. Voor je mobiel of laptop, om je favoriete serie niet te missen of om via skype je vrienden te laten zien hoe lekker het vertoeven is bij de bar naast het zwembad.
Wifi op de camping is er niet altijd en overal. Elke campingeigenaar erkent het belang van goede wifi maar is niet altijd in de gelegenheid, op elke (uit)hoek van de camping en op elk moment van de dag een optimaal bereik te garanderen voor alle gasten. Soms zijn er ook kosten aan verbonden aan het gebruik van wifi op de camping.
Check vóór je op vakantie gaat de voorwaarden van jouw provider, misschien is er met jouw mobiele telefoon abonnement wel meer mogelijk dan je denkt!
Staat jouw vraag er niet tussen?
Neem contact op met de campingexperts van ViaLora!
- tel. (0547) 36 70 40
- mail: info@vialora.nl
- chat
- social media