Annuleren
Kan ik mijn reservering annuleren?
Indien je jouw reservering wenst te annuleren, dan berekent ViaLora annuleringskosten conform de boekingsvoorwaarden. Een annulering kan enkel schriftelijk, onder vermelding van jouw reserveringsnummer, worden doorgegeven. ViaLora kan telefonische annuleringen niet in behandeling nemen.
Hetzelfde geldt voor deelannuleringen. Er is sprake van een deelannulering wanneer je de reisperiode van jouw reservering verkort en/of wanneer je één of meerdere accommodaties uit jouw reservering annuleert.
Annuleringen kunnen enkel door de aanmelder, de persoon die de reservering heeft gemaakt, worden doorgegeven. In alle gevallen dien je de ontvangstbevestiging van jouw annuleringsverzoek af te wachten, hetgeen aangeeft dat jouw annulering is ontvangen en is verwerkt.
Hoeveel bedragen de kosten als ik een reservering wil annuleren?
-
Bij annulering tussen reserveringsdatum en 8 weken voor aankomst in de accommodatie wordt 30% van de huursom, de totale annuleringsverzekering en reserveringskosten in rekening gebracht.
-
Bij annulering tussen 8 weken voor de aankomst in de accommodatie en de dag van aankomst zelf wordt de volledige reissom in rekening gebracht.
Worden de kosten van mijn annulering vergoed?
Wanneer je een annuleringsverzekering hebt afgesloten, dan is het mogelijk dat de annuleringskosten door jouw verzekering worden vergoed. Hiervoor dien je contact op te nemen met jouw verzekeraar.
Heb je tijdens het maken van jouw reservering een verzekering afgesloten, dan ben je verzekerd via Allianz Assistance. Allianz Assistance is te bereiken op: (+31) 020 561 8711.
De verzekeraar beoordeeld jouw annuleringsaanvraag, ViaLora heeft geen invloed op de uitkomst van deze aanvraag en kan hier helaas niet in bemiddelen.
Krijg ik een bevestiging dat ik heb geannuleerd?
Ja, nadat jouw reservering is geannuleerd krijg je van ViaLora een annuleringsnota. Deze annuleringsnota kun je indienen bij jouw verzekeringsmaatschappij voor eventuele vergoeding.